onsdag 31. mars 2010

Oppe i de sene nattetimer

Har vært våken en times tid nå, var ikke snakk om å få sove mer, så da har jeg kost meg meg min første runde med nattmat som gravid. Vet ikke om fullmånen har en innvirkning på nattesøvnen kanskje...
Kjører i allefall på med en liten magestatusrapport..

Termin: 4 april
På vei: 39+6
Dager igjen: 4
Kjønn: gutt
Navn: Isak
Vekt: 20+++
Strekkmerker: Kommet noen på "siden" av magen.. Og ett midt forran ved navelen. Puppene har også fått merke litt til strekkingen
Vann i kroppen: Nei, overraskende lite etter jordmors mening
Kynnere: Mange kynnere, noen ubemerkelig, men også noen litt vonde
Mageaktivitet: Til tider stor aktivitet. Føler liksom vi har fin kontakt med lillegutten der inne i magen. Er noen meget stille perioder i løpet av dagen også, så hender han lurer meg litt..
Hodet festet: Det har vært festet nå i ca 4 uker, så her er det slutt på akrobatikken
Matkick: Ingen spesielle kick nei. Altetende.. Og nå de siste ukene har jeg virkelig kjørt i gang med et spisegilde. Som om jeg aldri skulle se mat igjen.. Ikke rart kg strømmer på..
Humør: For det meste veldig glad, men også veeeldig lei, veldig bekymra, veldig utålmodig.. Ja, you name it..
Sykehusbagen: Ligger klar i bilen
Lei: JAAAA
Tungt: Ja.. Må liksom "ta sats" for å reise meg fra sofa, senga.. Må manne seg opp :-p
Andre plager: Bekkenet har det med å være kranglete hvis jeg er litt ivirg med mye gåing.. Eller har jeg litt vondt i ribbeinsbuen, men det er helt ufarlig. Har sjekket det ut i forhold til svangerskapsforgiftning.
Fødselsforventninger. Jeg er klar, jeg venter. Hadde egentlig sett for meg at det skulle føles mer på kroppen at vi var nærmere den magiske datoen, men begynner infinne meg i at det starter nok overraskende. Tiden får bare vise om det skjer nå snart (som jeg håper på) eller at det blir 2 1/2 uke til... (hjelpes...)

1 kommentar:

  1. Nei du! Du har ikke langt igjen, om du ikke alt er på vei til Föden.
    LineMerethes blogg som jeg har fult ganske lenge begynte også slik som du sier. Og samme gjorde jeg. Sov dårlig de siste nettene. Om han ikke alt er ute får han skynde seg om han skal rekke 2 april;)

    SvarSlett