onsdag 6. januar 2010

Lov å være frustrert?

I går var en skikkelig "ikke-min-dag"
Jeg syns det nye året startet så uendelig bra
med legebesøk og alt av gjøremål jeg hadde på plakaten mandagen. MEN, etter noe positivt, MÅ det jo nesten komme noe negativt..
Eller, negativt er vel ikke rette ordet i denne sammenheng, men må i allefall ærlig innrømme at jeg gikk rundt som en forvirra liten kropp i halve går. Det hadde seg nemmelig slik at jeg fikk time hos denne velkjente fysioklinikken som var så bra på bekkenplager. Men, når jeg først ankom der i går klokka to, så viste det seg at legen hadde skrevet at jeg var henvist dit pga Hodepine (som stemmer i og med at jeg har hatt endel hodepine gjennom svangerskapet, men det var ikke derfor jeg skulle dit...) og at bi-diagnose er bekkenproblemer.. SÅÅÅÅ det viste seg at henvisninga var bortkastet, fordi som fysioteratauten tolket det, så hadde legen nesten svart på hvitt skrevet at jeg skulle betale behandlingen i sin fullhet, fordi en BI-DIAGNOSE var ikke trygdekontoret behjelpelig med å sponse behandlingen av. Hadde kun bekkenplager vært oppgitt på henvisningen hadde jeg fått dekt noe, altså uten BI-DIAGNOSE og HODEPINE... Men det gjorde det altså ikke. Og hadde det i tillegg f.eks stått BEKKENLØSNING MED GANGSPERRE, så hadde jeg fått ALT dekt, og i tillegg trening i grupper for gravide med bekkenplager 2 ganger i uka - GRATIS! - Såååå - det hele endte med akupunkturnåler for HODEPINE, som kostet med 500 kr, og i tillegg ny time neste uke, for nåler pga hodepine... Og ingen behandling for bekkenproblemer.....

10 kommentarer:

  1. *sukk* For en del leger er klartekst desverre vanskelig å forstå. Håper det "går" seg til og at du blir bedre. Det er vondt og veldig ubehagelig, og man blir svärt redusert. Kjedelig!

    SvarSlett
  2. Ja det må jeg si var en inner tier fra legen sin side, la oss gi han en stående applaus.
    Nå lille frøken kommer du deg tilbake til legen fortere enn svint og får ny henvisning. Bekkenløsning kan gjøre at du får store problemer etter fødsel hvis du er riktig uheldig, så få fikset det med en gang.
    Hørt mye fint om svømming for bekkenplager
    Lykke til

    SvarSlett
  3. Så unødvendig..... Djesus!
    Kom deg tilbake til legen! :)

    SvarSlett
  4. Hehhe.. Vet egentlig ikke det var legen eller fysioterapauten som irriterte meg mest egentlig jeg. Tror det var fysioteratauten, som virkelig ikke ville behandle meg for bekkenet... Var jo derfor jeg ville dit. Og så skjønner jeg at jeg kanskje ikke hadde skrevet tydelig i innlegget, det med gangsperre. Jeg har ikke gangsperre altså, har bare såvidt merket bekkenplager, og ble henvist for å prøve å begrense smertene resten av svangerskapet.. jaja, prøvde i allefall ringe legen i dag, om ny henvisning - men hun var ikke tilstede før fredag, så får vente. Vet i allefall at jeg ikke skal til samme fysio'n igjen!

    SvarSlett
  5. Hvis du har blitt henvist til samme sted som jeg gikk så skjønner jeg din frustrasjon! Jeg var veldig plaget med bekkenet og hadde gangvansker så det ble påpekt på henvisningen også. Men fysioterapeuten var jeg ikke spesielt imponert over! Var der et par- tre ganger i uka noen uker før jeg ikke gadd mer. Håper det ordner seg for deg!

    SvarSlett
  6. Hvor gikk du til fysioterapi, Gry? Jeg har nemlig blitt henvist til noen som skulle være spesialister på området. Men jeg tror virkelig de kun var intr. i de med gangsperrer jeg.. Ikke meg med mine "usle begynnende bekkenplager" :-/

    SvarSlett
  7. Jeg gikk på Fysiomoves på Nesbru..

    SvarSlett
  8. Jepp, der jeg var også det. Prøver manne meg opp til å avlyse timen jeg fikk neste uke...
    Hun Silvia du også var hos?

    SvarSlett
  9. Ja jeg var også hos henne! Kan være så mye ekspert på bekkenplager hun bare vil for meg! Får jeg de samme plagene en evnt neste graviditet så skal jeg IKKE dit hvertfall! Hun var ikke hyggelig!

    SvarSlett
  10. Veldig betryggende å vite at jeg ikke er alene med et dårlig inntrykk derfra da. Må vel fins noen andre som kan noe om sånne ting også?
    Har mye å si at man kommer over ens personlighetsmessig også...

    SvarSlett