søndag 10. januar 2010

Hva skal barnet hete?

Vi har enda ikke bestemt oss for hva lillegull i magen skal hete.. Desverre. Det er nok JEG som tar meg av store deler av tenkingen på det. Jeg skriver lister, kommer på nye navn, eliminerer andre navn. For, det er ikke til å stikke under en stol, at dersom babyen i magen hadde vist seg å være ei jente, så hadde vi kun hatt 2 navn å velge mellom. De 2 jentenavnene er navn vi har snakket om omtrent siden vi ble kjærester i 2005, og er oppkallingsnavn, ett fra min slekt og ett fra Bjørnars slekt.. Men når gutten i magen da altså trenger et navn syns jeg det er vanskelig å finne et godt slektsnavn i slektene våres, og derfor må vi lete utenfor de rammene.
For noen år siden var jeg fast bestemt på at en evnt. sønn skulle hete THEO. Men etterhvert som årene har gått, og jeg har fått kjent og smakt litt på navnet, samtidig diskutert med Bjørnar, og blitt "kjent" med Theodor i Lakselv, og Theo "the dog" så har jeg innsett at navnet ikke var et navn som var kommet for å bli i mitt sinn... For å være ærlig har jeg mest tenkt på jentenavn, for jeg kan ikke huske å ha tenkt noe spesielt på noen andre navn noe særlig før nå....
Når vi da så begynte å diskutere og lage navnelister på gutten, så hang jeg meg veldig opp i navnet Sondre. Men det viste seg raskt at navnet ikke kan brukes, pga nært slektsskap som har navnet i bruk - desverre... Jeg har også på et lite tidspunkt likt navnet William godt, i tillegg til Phillip, men dette var navn som var TOTALT uaktuelt for min bedre halvdel... I oktober, rett før ultralyd der vi fikk vite kjønn, var OLA en het kandidat, men ble mer eller mindre utelukket for min del en kveld jeg lå våken og ikke fikk sove, og sa Ola for meg selv sikkert 475 ganger før jeg endelig sovna ;)
Jeg har derimot ett navn som hang seg fast i meg da jeg først fikk vite hvilket kjønn babyen hadde. Det skal jeg ikke nevne her nå, men kan fortelle at jeg har kalt magen det navnet helt siden 2 november. Jeg er fast bestemt på at det er det navnet lillegutt skal ha. Desverre er ikke pappa'n like overbevist, men fungerer taktiken min blir det nok som mor planlegger ja.. Så nå er det bare å vente i spenning frem til avgjørelsen er endelig fastsatt. Om vi blir enige før eller etter babyen ser dagens lys er heeelt umulig å si. Det kommer nok an på hvor fort pappa'n tar til fornuft...

7 kommentarer:

  1. Hehe, du får da vel viljen din etterhvert. ;)

    SvarSlett
  2. Hei Hege!
    Så du skreiv at det hadde vært hyggelig å se hvem som er inne på bloggen din, så tenkte å legge fra meg et spor :) Gratulerer med ny blogg (du er flink til å blogge!), og lykke til med navnevalg og alt annet rundt graviditeten. Husk å kose deg og slappe av også :) Klem fra Ingrid fra ungdomsskolen

    SvarSlett
  3. *ler* Artig det med å "vinne" navnekampen. Jeg selv vant förste runde ang navn på sönnen, så kompromisset vi om stavingen. Og nåvärende mann vant jentenavn"kampen". Han kom med et forslag jeg likte.
    Håper dere begge blir fornöyde med det navnet han omsider får. Kan også väre at det dere tenker ut viser seg å ikke stemme med gutten selv. At det ikke passer han:)
    Ellers kan jo du smöre gjennom viljen din nå om ikke han komemr med noe bedre forslag, og så kan han få viljen sin evnt ved et senere tidspunkt:)

    Lykke til! Ikke lenge igjen nå.

    SvarSlett
  4. Så lenge han kaller meg tante, kan han hete hva som helst;) Sikker på at det blir et finfint navn -og håper selvfølgelig både mamman og papan liker det. Ses i morgen til middag:)

    Klem fra tante Renate

    SvarSlett
  5. Jøss, her var det massevis av kommentarer..! Så morsomt :D Blir så glad hver gang jeg ser at dere har vært inne å snokt litt på hva dagene og graviditeten bringer meg!

    Ingrid: Veldig hyggelig å vite at du er inne og leser her, altså! Føler liksom ikke jeg har nok kontakt med dere jentene fra ungdomsskolen, men det er bare å rope ut dersom du vil treffes når du er i området! :)

    TANTE Renate - selvfølgelig blir du tante.. Det er jo selskrevet etter den hjemmelagde julegaven :)

    Ellers får dere som skrevet vente i spenning på navnet. Håper virkelig vi bestemmer oss snart

    SvarSlett
  6. Synd at Sondre er "brukt opp" for dere da for det er jo virkelig et flott navn! :):)
    Blir spennende å høre hva han skal hete da! :)

    SvarSlett