mandag 18. januar 2010

Brystpumpe...?

Prøver å finne ut om dette er noe som er lurt å kjøpe før eller etter fødselen?
Har sett nå at de har 30% på alle avent produkter på Vitus apotek nå, og dersom jeg f.eks vil kjøpe denne elektriske pumpa fra Avent så betaler jeg kun 892,- i steden for 1275,-
Syns det var et ganske greit tilbud! Denne kan man i tillegg pumpe manuelt med også, dersom man ønsker det.
De har også den manuelle pumpa som koster 465,50 nå, billig denne også!Så dere kjære småbarnsmødre der ute: Er dette noe jeg burde ha i hus allerede FØR fødselen?
Hva ville du kjøpt, manuell eller elektrisk?

10 kommentarer:

  1. Ja! :) Kjekt å ha. Du trenger den kanskje ikke med en gang, men i og med at den var på tilbud ville jeg slått til. Det er ikke noe stress å få solgt den heller. Min lå ute på finn i en dag også var den borte.
    Pumpa her i huset ble brukt ganske flittig.

    SvarSlett
  2. Ville du kjøpt manuell eller elektrisk?

    SvarSlett
  3. Jeg kjøpte manuell. Og det var fordi da Thea var baby fikk jeg låne en manuell. Det funket helt fint til vårt bruk. Jeg brukte den mye den siste mnd. før jeg sluttet å amme, men det er jo ganske PES å drive med denne pumpingen i hytt og pine, så for min del ble den ikke brukt lenge med hverken T eller L.

    SvarSlett
  4. Jeg har brukt pumpen èn gang, og da lånte jeg. Man har jo ikke noe garanti for att man verken må eller ikke bruker den i det hele tatt :)
    Jeg gadd ikke bruke penger på det, var fullt forberedt på å amme, så. Eneste gangen jeg brukte den var når jeg skulle feire 20årsdagen. :)

    SvarSlett
  5. Og jeg angra på at jeg ikke hadde fått fikset det på forhånd for her ville ikke S ta puppen i det hele tatt og jeg måtte pumpe meg hele tiden for at han skulle få mat. Det var LITT krise da vi måtte ut på lørdag ettermiddag for å få tak i pumpe kan man si!
    Jeg hadde denne pumpa og jeg synes den bråkte fælt, men brukte den jo også relativt mye da. Jeg vil ved neste barn kjøpe en Medela Swing tror jeg PÅ FORHÅND! Selv om man er fullt forberedt på å amme så er det ikke dermed sagt at det funker sånn så er greit å vite at man kanskje kan få behov for det likevel! :)

    SvarSlett
  6. Jeg lånte min svigerinnes. Den 3 dagen etter födsel var brystene steinharde go det verket ganske kraftig for at melken sprengte på. Og lillemor ikke var sulten NOK for mitt behov. Da var den veeeldig god å ha. Har ikke pumpet siden, med matbehovet hennes har steget, og melkeproduksjonen har regulert seg etter henne. Bruker gjöre det.
    Men jeg ville også kanskje kjöpt bare fordi den er billig. Ei venninne gjorde det for et par uker siden.
    Brukte manuell, og den var helt grei. Har ike prövd elektrisk...
    Lykke til!

    SvarSlett
  7. PS: kan väre kjekt å evnt pumpe ut melk når babyen blir litt större så pappan kan väre alene med babyen også...og du kan finne på egne ting. Etter et par mnd med baby klistret på huden kan det väre befriende bare for noen timer, fram til man savner seg ihjel igjen;-)

    SvarSlett
  8. Veldig gode poeng fra Lisa og Gry her Hegemor! =) Selvom du bestemmer deg på forhånd for å amme, er det ikke alltid like lett for alle. Vi er (heldgivis) forskjellige :)
    OG: Fint for Bjørnar og kunne mate litt fra flaske innimellom også.

    SvarSlett
  9. Hei Hege!

    Jeg har kjøpt Medela Swing elektrisk siden jeg gir flaske en gang om dagen for å få lillegutt til å ta det. Har kun hørt negative erfaringer om manuelle samt at det er mye mer pes visstnok, men det er sikkert smak og behag. Siden mamma jobber på apoteket gikk jeg for Medela sin, det er den de selger mest av og mange som har kjøpt en manuell pumpe(også Avent sin elektriske(desverre) kommer tilbake for å kjøpe Medela. Sykehusene bruker Medela og det er sikkert en grunn til det. Snakk med noen som har prøvd Avent sin elektriske og hør med de om deres erfaringer. Kanskje fungerer den veldig greit. Og det kommer jo an på hvor mye du vil pumpe også :) (veeeldig deilig å pumpe når det sprenger eller baby er syk så han ikke spiser så mye av gangen).

    SvarSlett
  10. Takk, Janne.
    Veldig glad for alle innlegg og meninger her inn. Jeg føler meg så GRØNN på alle områder ;o) Virkelig masse som må tenkes på altså

    SvarSlett