torsdag 18. februar 2010

"VI" er gravide?


Hender jeg må le litt, ikke av min kjære samboer, men av andre jeg omgås med... Ellers andre jeg hører snakk om. Det er nemlig èn liten sak her i livet jeg nemlig ikke helt klarer å forstå. Eller - det er sikkert flere saker, men det er en spesiell jeg tenker på nå!
Det hender nemlig i situasjoner der par venter barn at "hannen" greier å si at VI ER GRAVIDE...
Hallo - hvilken del av han (rent fysisk) er gravid? Greit nok, mentalt skal kroppen hans også gjennom en forandring, men - det synes jo tross alt ikke på han at han skal bli pappa.
Helt ok å si "Vi skal bli foreldre" eller "kjæresten min er gravid" men hvor kommer "vi er gravide" fra?
Hehehe... Sikkert noen som er uenige, men den dagen samboeren også må sykemelde seg pga svangerskapsplager, må oppsøke ulike etater for å få hjelp for bekkenløsning osv osv - DA kan han kalle seg gravid ;)

2 kommentarer:

  1. Haha,flott skrevet! Og er heeelt enig med deg ;) Mannen er slettes ikke gravid... Ikke han som går gjennom alle de rare forandringene i kroppen :p

    SvarSlett
  2. *ler* Holder med deg i at det er skikkelig teit uttrykk. Men, han må jo stå ut med alle de rare nykkene til sin gravide kjäre....så de bruker vel det som unnskyldning kanskje.
    Vet at min kjäre ikke alltid hadde det så lett med hvalen Lisas humörsvingninger og idiotiske påfunn og gravideidéer:P

    SvarSlett