onsdag 3. februar 2010

Stor mage...


Magestatusrapport

■Termin: 4 april 2010
■Kjønn: Gutt
■På vei: 31 + 5
■Igjen til termin: 8 uker + 4 dager
■Kilo gått opp siden første kontroll: 12 kg
■Strekkmerker: Fortsatt ingen
■Vann i kroppen: Begynner merke såvidt i beina, sokkene er litt trange
■Tungt: Ja begynner bli tungt nå. Har fått "gravid-gangen"
■Spark: Store bevegelser som syns godt på utsiden av magen. Kjenner mye til rumpa hans, men også beina merkes ut på høyre side av magen
■Truse: Kari Traa boxere :D
■BH: Bruker enda mine egne ja, men går for det meste i trenings-bher hjemme
■Favoritt mamma-plagg: Joggebukser, lange singletter
■Pakket sykehusbag: Fortsatt ikke pakket, men har skrevet liste på hva som skal være med
■Matkikk: Nei..
■Hodet festet: Nei men han ligger med hodet langt ned
■Fødselsforventning: Skal snart inn til jordmorsamtale på sykehuset, så ser for meg at det kommer litt mer forventinger og tanker etter det. Vet jo foreløpig lite om hva vi skal gjennomgå, men prøver ikke la andres skrekkhistorier gå inn over meg. Er jo vår opplevelse av fødselen som blir viktig, ikke alle tanker på forhånd
■Er babynavnet klart? Kan jeg si ja..? Gaaaanske sikker på at vi er enige altså (men hva Bjørnar svarer om du spør han vet jeg ikke :-/ )
Uke 31+5

10 kommentarer:

  1. Og der kjente jeg brått et gravidmage-savn;) Selv om det ikke slår fölelsesmessig som å holde bebisen i armene og snuse inn bebislukten. Du har mye å glede deg til!

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner det jeg tenker endel på om dagen er hvordan i alle dager skal denne magen klare å bli større. Jeg føler meg på max nå, men ser for meg at lillegutt ikke kan slutte å vokse nå. Det er vel faktisk nå den største vektøkningen hos han er i ferd med å skje. Jaja, det må vel gå på ett vis, men mon tro om magen kommer til å sprekke ;)

    SvarSlett
  3. Er så fin så . så bare nyt dagan fremover. Garn er kjøpt inn så bli snart begynt her på babysettet ditt. Bli så fint så . Klem :)

    SvarSlett
  4. Vad stor och fin din mage är...du är jättevacker! Tänker på er er massa, kramar

    SvarSlett
  5. Mitt beste tips til fødsel er å ikke planlegge noe på forhånd og ikke la deg påvirke av andres fødselshistorier. Jeg fikk TUSEN tips til å prøve ditten og datten men når alt kom til alt måtte jeg bare lytte til kroppen og pent gjøre som den befalte ;)

    SvarSlett
  6. Jeg fikk en dag masse vann i beina, og støtte strømper hjelper stort :)

    Syntes magen din er flott! :)

    Det med fødselsforventning.. alle sier meg at ingen fødsel er lik, derfor er det bra å ikke ha noen forventning.. men jeg må si at jeg gruer meg fordi jeg da :p hehe

    Og lurer på hva du har som står av mat på den lista di med sjukehusbaggen.. aner ikke hvordan mat man burde passe så jeg spør litt rund..

    huff blei en lang kommentar dette.. pytt pytt :)

    SvarSlett
  7. Trine: Veldig usikker på hva slags mat man bør pakke ned. Tenker kanskje jeg går til innkjøp av noen sånne kjeksbarer og små nøtteposer. Evnt tar med noe frukt som ligger her hjemme. Vanskelig å vite hvor lang tid fødselen tar, og hva man har lyst på der og da. Men regner med at dersom det værste sultbehovet kommer midt under fødselen så må de vel greie å skaffe meg litt mat underveis der også ;o)

    Var innom å tittet på bloggen din, fin blogg. Ser det ikke er lenge igjen til fødsel, Lykke til!

    SvarSlett