torsdag 22. juli 2010

Øyebetennelse


Våknet i dag morres og ante fred og ingen fare. Skulle ut og farte sammen med mammaen min, vi skulle ordne litt div. til dåpen... Satte på meg linser i dag morres, og stussa litt over at det ene øyet var litt trøblete, men tippa bare det var rusk som gjorde det.. Og så skulle vi da kjøre, og jeg satt bak rattet. Kom ikke 5 min unna hjemme, før øyet var så hovent, rødt og vått at jeg ikke greide kjøre lenger. Ut med linsa, inn med ny, for jeg tippa fortsatt bare det var den ene linsa det var noe trøbbel med. Ikke noe bedre da heller, så ut med linsa igjen. Mamma bak rattet, snu, hjem og hente briller, og så ut på shopping igjen. Ble bare værre og værre desto lenger vi kom. Hadde briller og så solbriller utenpå, men sollyset gjorde at jeg ble helt blenda. Lyssky...
Fikk gjort unna punkt nr en på lista, mens mamma ordnet punkt nr 2, innså jeg at dette måtte sjekkes opp og ringte optikker på Liertoppen. De hadde ikke time i dag, heller ikke i Drammen, men kunne få på buskerud storsenter om jeg ville.. jaja, fikk nå bare ta imot. Mamma var fortsatt sjåfør, for greide ikke annet enn å sitte med henda forran øya mens vi var ute og kjørte.
Kom oss til Buskerud storsenter, fikk sett på øyet. Var ingen farlig betennelse (regnbuebetennelse), men hun syns pga smerte og at jeg var så irrietert på øye, at jeg måtte komme meg til lege for å få noe for det.. Jada, ringte legesenteret og fikk time over 2 timer senere, så da dro vi på Liertoppen en tur i mellomtiden. Der var det helt grusomt å være, måtte ha solbriller på meg, og så omtrent ikke noe rundt meg. Kom meg på legesenteret og venta nesten en time før jeg fikk komme inn :/ Var inne hos legen i 4 min tipper jeg, før jeg sto utenfor med en lapp i handa med noe øyedråper. Legen tok ikke en kikke på øyet mitt engang, sa bare; venstre øye ja, og så skrev han noe på dataen, printet ut resept, også bye bye... :/ Jaja, 136 kr for 4 min.. Så bar det videre på apotek og øyedråper for 100kr...
Nå har jeg dryppa endel ganger allerede i dag. Vet ikke om det er noe bedring. Kveldslys er bedre enn dagslys.. Spent på morgendagen.. Har innsett at jeg muligens må gå til anskaffelse av en øyelapp

4 kommentarer:

  1. Auuuu!!!
    Håper øyedråpene hjelper og at betennelsen går over. :-)

    SvarSlett
  2. usj så ekkelt da! Kom det bare sånn plutselig? Håper virkelig at dråpene hjelper og at du blir fort frisk igjen! =)
    Sender deg en trøsteklem=)

    SvarSlett
  3. Ja,merka ikke noe før jeg var utendørs i går. Var skikkelig guffent. Litt bedre i dag, men fortsett kjempe lyssky, så har det aller best innendørs ja.. 10 dagers kur, så jeg håååper bare jeg får brukt linser til dåpen neste søndag... :-/ Føler meg ikke like komfertabel med brillene gitt. Er vist lett å få sånn betennelse når man bruker linser, aldri opplved det jeg..

    SvarSlett
  4. Aldri opplevd det jeg heller og har selv brukt linser i mange år. Håper virkelig du blir bra snart og at du ikke får det igjen=)

    SvarSlett