mandag 26. juli 2010

Dåpsuke

Ja, da har vi kommet til uka for dåpen. Har jo vært så langt frem i tid, hele veien. Men nå er vi der altså,før vi aner. Jeg kjenner ett snev av spenning i kroppen. En smule nervøs, og gleder meg også til å feire dagen til Isak. Jeg har planlagt og har mange tanker for lokalet... Vi får nøkkelen på torsdag tror jeg. Fredag blir det nok pynting, mens lørdag går med til matlagning og kakebaking... Søndag er altså den store dagen. Bunaden passer ikke, så det blir blå kjole... Bjørnar kjører matchende slips ;o) Guttungen skal ha hjemmelaga dåpskjole, som er ferdig sydd. Mangler dåpslua, men håper husbonden greier lage en i løpet av uka.. (hvis ikke spille det kanskje ikke så stooor rolle hva slags lue han har på seg....?!?! ;) ) Hehe...
Torsdag skal vi også i samtale med presten - lurer på hva han skal prate om.. Etter dåpssamtalen skal jeg ta meg en liten hårklipp..

4 kommentarer:

  1. Masse lykke til med de siste forberedelsene og ikke minst lykke til med den store dagen! Det kommer til å bli en flott dag, det er jeg sikker på=) Vi hadde ikke lue på Iver så det er ikke så farlig om dere ikke blir ferdig med den=) Et lite tips...ikke lag for mange kaker...det blir nok! Vi hadde så mye kaker igjen at de gjestene som hadde tatt med kake fikk beskjed om å ta med restene hjem. Og den store dåpskaken ga vi restene til aldershjemmet=)

    SvarSlett
  2. Hei hei =) så flott bloggen din er Hege. Hyggelig å lese :) Masse lykke til med dåpen, blir spennende. Gleder meg til det er vår tur :)

    SvarSlett
  3. Så gøy at det snart nærmer seg :)
    Hvordan går det med de fargede marengsene? Er spent på å høre om de. Håper det går bedre enn sist gang :-)

    SvarSlett
  4. Har fått de til en gang, uten farge.. prøvde igjen med farge her på mandag, og misslykket igjen. Skal gi det ett siste forsøk på fredag, får jeg det ikke til da, gir jeg opp hele shiten. Marengs + Hege = DRITT

    SvarSlett