mandag 19. juli 2010

Iskaffe

Dette er historien om da jeg skulle kjøpe iskaffe på kaffebar for første gang. Tidligere har jeg prøvd meg på disse velkjent iskaffene fra Tine i kjøleskapet på matbutikken. Helt safe, og ikke noe tull med det. Nå var jeg altså inspirert av en bekjent som elsker iskaffe over alt på jord.

Tusler inn i kaffeshappa, leser på STOOOOR tavle, kaffe ditt, kaffe datt...blablabla... ISKAFFE (latte), ISKAFFE (mocca).... Hmmmm, ingen hadde fortalt meg at det fantes 2(!!!!) typer iskaffe... Heeeem, hvem skal jeg velge? Bruker alltid velge Tine iskaffe cappucino...
Tja, jeg velger.... ISKAFFE latte... Enkel eller dobbel...? Heeeem... ENKEL!

Butikkdama: skal du ha noen smak i?? Eeeehhhh.... *Tenke* Nei ingen smak...
Butikkdama: sukker i....? Eeeeehhhh... *tenke* Ja litt sukker er fint. (Får en liten kopp jeg skal helle mengde sukker i selv)...
Butikkdama: Hva slags type melk? Hel, lett eller ekstra lett....?? Eeeehhh... *Tenke* Jeg tar vanlig lett jeg....

VIPS - iskaffe latte ferdig....
Går ut av kaffeshappa med iskaffen i handa. Tar stoooor slurk av sugerøret - BLÆÆÆÆK (liker ikke, setter iskaffen fra meg ved første mulige sted og går videre)


Sendte etterpå en melding til min bekjente og skrev om mitt uheldige møte med iskaffen. Hadde jeg valgt feil når jeg takka nei til smak tenkte jeg.. Men fikk til svar om at jeg skulle tatt MOCCA, der finns det nemlig ingen valg... Prøver det neste gang

3 kommentarer:

  1. Dobbel islatte med cocnut er sommerens favoritt her i huset....svært inspirert etter Hawaii-turen. :-)

    SvarSlett
  2. Det der har jeg også prøvd. Ser jo så trivelig når "alle" sitter der med sin kaffe og koser seg i trivelig lag=) Meeen må bare innse det...jeg liker ikke kaffe....ikke noen form for kaffe.... får holde meg til iste enn så lenge=)

    SvarSlett
  3. Mocca er godt. i alle varianter. Spec varm, her går det ned på höykant. Bare synd jeg går opp en halvkilo bare ved å se på den.

    SvarSlett