søndag 11. juli 2010

Dåpskjole



Isak skal få hjemmelaga dåpskjole til dåpen sin. For en måneds tid siden var jeg på Stoff og Stil og kjøpte mønster og stoff. Bjørnar er en racer på symaskin, så han skal få det ærefulle oppdraget med å sy kjolen. Jeg tegner og klipper ut mønsteret, og er stolt over å bidra med noe.

I dag har vi vært å prøvesydd for første gang. Vi lagde "vesten" med ermer. Bare en prøve som sagt, da vi tegnet streker med svart tusj - noe som ikke var lurt. Enda godt jeg kjøpte dobbelt så mye stoff som hva vi egentlig trenger. Bjørnar skal tilbake å sy en dag til uka, jeg skal gjøre klar delene her hjemme, sånn at det bare blir å montere den for han. Kjempemorsomt å tenke på i ettertid at kjolen er lagd av pappaen til dåpsbarnet. Det tilhører nok sjeldenheten

(I utgangspunktet hadde jeg håpet at jeg skulle kunne bidra med litt sying også, men faktum er at jeg ikke har peiling på å sy på symaskin, så jeg får heller finne meg noen andre syprosjekter, før jeg setter i gang med noe så innvikla)

2 kommentarer: