søndag 13. juni 2010

Råsliten

Jeg vil egentlig ikke lage sånne klageinnlegg, jeg vil tenke positivt, og være glad for livet mitt.
Men noen dager er hverdagene litt ekstra tunge og vanskelige. Og i dag er en av de litt tyngre dagene. Jeg trenger ingen råd, ingen gode og lure triks eller teknikker fra dere lesere. Dere har sikkert hatt deres erfaringer, men deres barn er noen andre barn uten de samme behovene som mitt barn. Jeg har troen på at alle har noe de mener er med på å funke for oss, men faktum er det at det fins like mange fasiter på å gjøre ting rett, som det det fins barn. Isak trenger ikke det samme som andre barn trenger, han roer seg nødvendigvis ikke av de samme tingene andre babyer gjør. Likedan er ikke deres barn på samme måte som Isak. Hver enkelt har sin egen bruksanvisning - og det er det som gjøre med litt fortvila og trist i dag.
Isak er og blir ett stort matvrak til mammaens store fortvilelse. Jeg er så sliten av all amminga. Det begynner virkelig å ta på meg. Sliter med å motivere meg selv til å fortsette.
Var på helsestasjonen på torsdagen og snakket med helsesøster, som anbefalte å begynne med delamming. Det vil si tilby bryst i 15 min i starten av ett måltid, for så å la han få mme, for å spise seg god og mett. Isak er en stor gutt på over 8kg, som trenger MYE mat. Andre babyer er jo ikke 8kg før de er godt i gang med grøt osv, så Isak trenger mer melk enn hva en liten baby trenger, for å bli mett.
Men det som nå altså har skjedd er at Isak på andre/tredje dagen ikke liker flaska lenger. Han har fullstendig nektet å spise av flaska, så da er jeg jo like langt igjen da. Frem med puppen for å få roet han. Jeg blir så sliten, så sliten..
Skriver ikke mer nå.

Vær snill å ikke kom med tips, jeg har hundrevis av tips og triks liggende på lur. Om du vil kommentere, skriv heller noen oppmuntrende og trøstende ord

11 kommentarer:

  1. Hei Hege!

    Håper virkelig det ordner seg for deg og Isak. Det er ikke lett å finne motivasjonen når den er nådd bunnen, men stå på så kommer det seg :) (og JA, jeg har vært der :)) Det virker håpløst, men om en stund når du kan se tilbake på det så ser du at du kom igjennom og at det bare er en liten periode. Jeg vet ihvertfall hva JEG skal gjøre annerledes neste gang. Lytt til deg selv, det er DU som kjenner Isak best :)
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  2. Uff, jeg kan ikke annet enn gi deg en klem for at du holder ut. Värt i den sitsen, og er passe negativ selv om dagen.
    Jeg pröver å se positivt på det og tenke at en dag går det over, men det ser langt borte ut nå:P Gleder meg til ma nkomemr over kneika.

    Ha en fin dag, og kos deg med den store fine gutten din. Du er heldig som har en som spiser bra:)

    SvarSlett
  3. Några tröstande ord från svägerskan;
    Kämpa på, du är en jättefin mamma!
    Det vänder säkert snart om jag får gissa;)
    Vi var på en examensfest i fredags och där var det en mamma med en bebis..hon satt och amma HELA kvällen! Ni mammor är duktiga som står ut för jag kan TÄNKA mig att det är jäkligt tufft många ggr! Men jag känner mig trygg när jag får barn för då kan du ju ge mig råd!!;)
    massa kramar till dig o isak<3

    SvarSlett
  4. En klem fra storesøster til verdens beste pg flinkeste lillesøster.
    Jeg er stolt av deg!

    Gleder meg til prinsessebryllup med deg på lørdag=)

    SvarSlett
  5. R: Nå begynte jeg virkelig å lure på hvem som skulle gifte seg. Tok litt tid før det gikk opp for meg! Gleder meg jeg også :o)

    SvarSlett
  6. Det är väl vår kära Viktoria ni menar?;)
    Åh längtar! Kos!

    SvarSlett
  7. Sarah: Ja, er kronprinsessebryllupet :D

    SvarSlett
  8. Hei Hege!
    Marie er 8,8kg og 11mnd, så jeg må smile litt når jeg tenker på "lille" Isak :-)
    Håper det blir bedre for deg igjen snart!
    Klem C.

    SvarSlett
  9. Trøsta må vel være at alt har en ende .Og som mi Tante Solveig brukte å sei, alt ordner seg på side 40. Og gjør det ikke det e det greit det å. Faste ord når æ hadde sånne daga som du har hatt/har.
    Hjelpe jo litt bare å få det ut, all frustrasjon. Godt du har fleire rundt dæ. og ei stolt Tante Renate som sikkert gjerne kommer hvis du treng det.
    Stor klem fra oss her. :)

    SvarSlett
  10. Åh Hege dette var ikke noe morsomt å høre, men jeg håper du klarer å tenke at det er for en viss periode.
    Kan trøste deg med at Trym var likedann, hang alltid på den he...tes puppen til han ble 8 mnd uten å ønske å ta flaske.
    Men så ble han 1 år og 3 dager og da var det blånekt og jeg må si at jeg savner det litt, men jeg er glad for at jeg tenkte at det kun var for en periode av livet mitt ellers hadde jeg tørna.
    Slitsomt men veldig kos til tider.
    Hang on vi er her for å høre når du trenger å spy ut litt dritt.
    Ha en glitrende dag

    SvarSlett
  11. Sender deg en stor trøsteklem! Selv om ikke Iver er på langt nær så stor som Isak er han en krevende baby som vil ha pupp i det uendelige...føles det som. Jeg må si jeg er glad jeg ikke er alene men at der er andre som har det på samme viset...man føler seg ofte alene når det står på som værst. Iver vil heller ikke ta flaska lenger...han blir råsint når jeg kommer med den. Men som de andre sier her, vi må bare holde ut for det er bare for en stund. Tiden går alt for fort så vi må bare nyte den som best vi kan selv om enkelte dager føles helt pyton=)

    SvarSlett