tirsdag 18. mai 2010

Tenk at nå er dagen her som vi har lengta etter

Tenk at nå er dagen her som jeg har lengtet etter.
Jeg skal gå i toget, og jeg er så glad.
Du kan tro jeg skal nok synge ut av alle krefter,
svinge flagget mitt og rope høyt hurra!
Ser du flagget mitt: rødt og blått og hvitt!
Det skal vaie fritt og vise seg
friskt, og vakkert er det, som vår kjære gamle Norge.
Ja, det landet er vi glad i, du og jeg!

*Svigerfar og meg*
Vi startet dagen med å gå en tur i toget fra barnehagen jeg jobber i, og til kirka. Oppmøte var allerede klokka ni, så vi var tidlig i gang. Klokka ti var vi med på gudstjeneste. Isak oppførte seg som en drøm i kirka. Vi satt på bakerste rad og ammet oss mer eller mindre gjennom hele opplegget. Etterpå var vi en rask tur innom hjemme for å spise litt, før vi vente nesa mot Drammen. I Drammen møtte vi Jarle og Tone.

Isak trives godt på bunadskledde Tante Tones fang. Her er vi på Elvebredden restaurant og spiser litt. :o) Etterpå bar det videre til en is - det hører liksom med på nasjonaldagen.
Isak var for anledningen pyntet i nyinnkjøpt bunad jeg fikk tak i på 50% fredag.. De skulle nok selge unna det som var igjen før 17.mai. Flaks for oss siden den andre var blitt for liten. Han fikk derimot brukt knestrømpene og lua min kusine hadde strikka til han!Et lite bilde av familien måtte også til, på Isaks første 17.mai. Her ligger han i vogna..
Når jeg ser på bildet, er jeg 100% sikker på at neste år blir det bunad på a'mor.. Var et stort savn å ha den hjemme i år, men med tanke på ammingen ble det nå engang sånn...

Etter Drammensturen var vi en tur oppe hos mormor og morfar (mine foreldre). De måtte jo også få sett den lille bunadskledde prinsen. Jeg og Isak benyttet også kvelden til å bade litt i badekaret! :o)

Håper alle dere andre hadde en super 17.mai også! Hipp hipp hurra

3 kommentarer:

  1. Helledussan så nydelig han e. og så flott pynta.

    SvarSlett
  2. Så nydelig liten bunadsgutt=)

    SvarSlett
  3. Kjempesøt i bunad ja! Har samme bunad til Iver også=) Var ikke bare du som savna bunaden din på 17.mai. Jeg telte lenge på knappene om jeg skulle ha den på eller ikke, men fant ut at det ble for tungvint med tanke på ammingen=) Men må si jeg følte meg ikke helt vel uten den...så til neste år skal den garantert på igjen! =)

    SvarSlett