onsdag 26. mai 2010

Puppeguri

Jeg kjenner begeret mitt ovenfor ammingen begynner nå fullt. Jeg føler jeg sitter ute med puppen døgnet rundt. Han roer seg sjelden, spiser seg ikke mett...
Jeg ammer og ammer og ammer. Andre får mette barn i løpet av 15min, jeg kan sitte opp til 2 timer(!!!) - og da kan han være sulten igjen etter en time...
Såklart vil man jo amme. Det er det som er best for barnet såklart. Men jeg blir jo så innmeri sliten av dette livet her. Prøver psyke meg opp med at det er kun 2 mnd igjen til han kan begynne få litt grøt osv, meeeen, syns ikke det er så lett å skimte lys i tunellen..

6 kommentarer:

  1. Når han ammer i to timer så er det sannsynligvis mest kos for ham - ikke sikkert det kommer så mye melk siste timen.

    Men håpløst å ta de bort fra puppen også. Da blir de jo ikke så blide. :)

    SvarSlett
  2. Sånn var det her å. . .
    Vesla mi spiste i 3-4 timer! Og var ikke fornøyd,like sulten igjen etter 1 time.
    Jeg hadde rett og slett ikke nok næring i melken min,og måtte derfor over på erstatning.

    Kan jo hende det er tilfelle hos deg å?
    Flott at du ammer,men ikke la det gå utover "trivselen" deres,om det blir mer pes enn kos :)

    SvarSlett
  3. Enig med begge kommentarene over her. Isak er nok som vår Iver, liker å ligge å kosepuppe=) Vi kan holde på lenge vi også. Og jeg skjønner godt du blir sliten. Enkelte dager føler jeg at jeg ikke får gjort noe annet enn å sitte med puppen i været...veldig slitsomt til tider. Vi har begynt så smått å gi litt erstatning i tillegg på ettermiddag/kveld. Da blir han ikke så sutrete heller og sover gjerne litt mer. Morsmelk er selvfølgelig det aller beste men ikke for enhver pris.

    SvarSlett
  4. Uff, skjønner hvordan du har det!
    Tar han flaske? har du prøvd det?
    Har ikke noe gode råd, men bare fortelle om tabben jeg gjorde... Jeg også følte jeg ammet hele tiden, men holdt ut, og tenkte det bare var til hun var 6mnd (siden søsteren sluttet av seg selv da...)

    MEN 6måneders dagen kom, og gikk. Hun var så glad i puppen at hun NEKTET mat på skje, og flaske til hun var nesten 9mnd!!! DA var jeg lei! Men heldigvis gikk skje-skrekken over, og etterhvert tok hun flaske også.

    MEN jeg ammer enda, og nå er hun 16mnd.(ikke ønsket fra min side) Kun om natten nå, men jeg er drittlei, og skjønner hvordan du har det, selvom jeg bare ammer om natten nå! (heldigvis)

    Ja, rotete og klussete skrevet. Men håper du skjønner hva jeg ville frem til. Ikke "hold ut" for lenge, det viktigste er ikke amming, men mamming=)

    Ha en fortsatt fin kveld=)
    Var det forresten 1.juni du stenger bloggen?
    Klem

    SvarSlett
  5. Tusen takk for alle tilbakemeldingene fra dere, jenter. Er herlig å kunne skrive her, og få så fine tilbakemeldinger fra deg.
    Må bare fortelle at jeg har hatt en helt annerledes gutt i dag. I dag har han spist kanskje 20 min, og ca annenhver time.. Det har vært til stor lykke for mor <3 skjønner bare ikke hvorfor vi har sånne dager hver dag! Men men...

    SvarSlett
  6. Og Lykkeliten: 1 juni den stenges ja, så husk å maile meg mailadressen deres om dere ikke har gjort det!!

    SvarSlett