søndag 17. oktober 2010

Kose øret


Isak har en stablegiraff med kjempegode ører... - dette må forresten vises til onkel Jarle, Tone :o)
Kanskje Opsalfamilien har fått seg nok en ørekoser? Han smatter og suger i allefall på disse ørene
til giraffen så de blir søkkvåte..


Har forresten tatt i bruk ulltøy, og det er jo bare så herlig. Må nok gå til innkjøp av litt flere ullpysjer og bodyer. Sokker har vi fått handlet endel av på tilbud.
Syns det er helt sinnsykt jeg med ullvangsokker i str 19 som koster 80kr paret.. Nå har vi hamstra inn til 29kr paret! En mye mye bedre pris for våre lommebøker.
Dere som har litt erfaring med ulltøy - hva kjøper dere, hvor kjøper dere? Hva har best pris og kvalitet?


Her om dagen dumpet Sophie # 2 ned i postkassa vår. Sophie #1 forsvant på en shoppingtur tidligere i høst.
Bestilte ny på http://www.lykkeliten.no/ - fikk tilog med ett lite plaster på såret for vi var så uheldige må miste vår første Sophie, for vi fikk nemlig med en leketøysholder, sånn at vi kan feste sophie på klærne til Isak!
Det var fint å få biteleka i hus igjen, for her klør og klør det i tennene til prinsen

Status på formen min er at jeg føler meg mye bedre, og er optimistisk til å ta fatt på en ny uke i morgen.
Vi starter på topp på mandagene, med sang og svømming. Onsdag har far i huset bursdag som skal feires me OREO-KAKE og kanskje en liten presang...

7 kommentarer:

  1. Vi har vært veldig fornøyd med ulltøy fra Joha og Janus. Greit å prøve å passe på når det er tilbud noen steder! Cubus sitt har vi vært sånn passe fornøyd med, hadde noen sett som røyk i sømmer etter en dags bruk, men etter vi fikk nytt så har det vært greit så var nok bare vår uflaks. Der er det nå ta 3 betal for 2 (var hvertfall det på fredag på Liertoppen) og det er jo greit å ta med seg. Nå har jeg kjøpt inn litt fra Pierre Robert som ikke er prøvd ut enda, men liker fargene godt så håper vi blir fornøyd med dette også.
    Når det gjelder ullsokker så har vi brukt mye Trysil sokker fra Europris som jeg mener koster 30-35 kr pr stk og de er like gode som Ulvang sine! :)

    SvarSlett
  2. Vi har også tatt i bruk ull på Iver og det er noen av de beste plaggene for tiden. Kjøpte en body fra Devold og den falt jeg helt for. God og deilig og satt veldig godt på Iver. Har også fra mc Kinley og de er også bra. Har hatt en del ull fra Pierre Robert til Julie men ikke vært helt fornøyd...syns de er tynne og blir fort utslitt når de blir brukt en del. Enig med deg at sokkene er sykt dyre! Heldig at dere fant på tilbud, da bare må man hamstre=) Liker forresten også ulla fra Janus og har lyst å prøve fra Joha for der var det mye fint og fine farger.
    Klem Hege T.

    SvarSlett
  3. Gry - pysjen Isak har på seg på bildet er Janus. Så langt veldig fornøyd med den... Pierre Robert, hvor små str går det ned i? Syns nemlig at jeg har sett at de ikke er for så små som Isak... Stemmer det?

    HegeT - Hvor har du kjøpt devold? Er det sånn med bomull nærmest kroppen?
    Vi har også kjøpt noe Nordheim på salg, og så langt veldig fornøyd med det også.
    Har noe fra name it også, men ikke helt overbegeistret over det altså...

    SvarSlett
  4. Hei Hege! Så koselig blogg du har! Isak er bare en nydelig liten, stor gutt, veldig morsomt å følge dere!! Når det kommer til ull er mitt råd og ikke kjøpe dere ihjel! Ull tørker over natten så færest mulig plagg er behagelig for lommeboken:-) De små vokser så fort og det skal ganske mange vask til før de er helt slitt. Vi har prøvd det meste, er ikke så begeistret for det tynne Janus, blir ødelagt i vaskemaskinen. det tykke er litt bedre. Vi har vært veldig førnøyd med Cubus sitt, Even bruker en strømpebukse andre sesongen på rad og da brukte Didrik den før han! Didrik fikk Devold i fjor, altfor tykt for han. Nå er jo han i en helt annen aktivitet enn Isak, men jeg hadde ikke "kastet" bort pengene på så dyre ullklær. Didrik hadde også Reflex i fjor og det har han også fått i år. Kjempefornøyde!! Og ikke altfor dyrt. Fant forresten ullsokker i Reflex til 39kr.på Barnashus. Og det var vanlig pris, ikke på salg. Sparkjøp sitt ulltøy er også bra, guttene bruker tynt ulltøy med fleece over hele vinteren, en super kombinasjon! Nå er jo Isak litt mindre, men det kan bli for varmt for han også med altfor tykt ulltøy hvis han er litt varm av seg. Og som regel så er det jo varmt inne.Og husk at ullstrømpebukser er glatte å krabbe i:-) Knærne får ikke tak:-) Lykke til videre Hege, jeg følger med dere!! Klem Nina

    SvarSlett
  5. Ja det kan nok stemme at PR ikke har så smått ja! Tror kanskje det starter i str 86 jeg..

    SvarSlett
  6. Den fra Devold kjøpte jeg på MX Sport men menre det har dem på Sport1 også. Tror ikke det er med bomull på innsiden...står 100% merino ull. Er ikke så tykk da. Men vær obs på at de er små på str...iallefall den vi kjøpte. Vi har body i Janus likens som dressen Isak har på bilde og jeg skal være enig med Nina at det er tynt. Har vasket bodyen et par ganger og den virker slitt allerede...må bare også si meg enig i at det ikke er mye vits å kjøpe så mye ull...ungene våre vokser fort og ull slites ikke så fort. Iallefall ikke hvis du er flink til å vaske det på rette måten. Har kjøpt ull fra cubus også men ikke prøvd den ennå men den ser bra ut=) Enig med deg vedr name it....ikke overbegeistra nei...virker slamsete og tynn på et vis...Jeg tror jeg skal kjøpe et par, tre plagg fra Noha for de virker okey=)Hege T.

    SvarSlett
  7. Må bare fortelle om at jeg kjøpte en del ullbodyer nylig på cubus. Var nedsatt til 49 kr!! Noe med utgående farger eller noe sånt...men du verden for noen bra plagg! Forelsket meg helt i bodyene! Satt kjempefint på Iver og fine farger. Nå angrer jeg bare på at jeg ikke kjøpte flere ;-/

    SvarSlett