søndag 18. april 2010

Sunday morning blues

Nå sitter jeg heeelt alene i leiligheten. Husbonden hadde krympelag i går, og har ikke kommet hjem enda, så Isak og jeg har sovet alene hjemme i natt. Det gikk strålende, vi var i seng 21.30, og vi har delt dobbeltsenga litt i løpet av natta, og i tillegg har Isak også vært flink å sove i vogga si også. Er stort sett 3 timer mellom hver amming, så i natt var vi oppe 00.30, 03.00 og 06.30 - da amma vi og kosa oss i senga og sto opp ca 8.. Isak er med på badet når a' mor tar seg en dusj, da ligger han i bagdelen på vogna si, og hører på lydene. Det er kjempespennende.
Nå har vi spist litt frokost begge to, og Isak er nå lagt ut i vogna si for en liten lur. Han sover så godt ute i frisk luft, så jeg tenker det er greit å venne han til det med en gang. Så babycallen står på, og han har vært stille nå i 10 minutter :o) Så da satser vi på at han sover søtt... I dag skal vi en tur til Svelvik til svigerfar, hvis ikke samboeren er altfor fyllesyk :-P

I morgen starter hverdagen vår for alvor. Pappaen skal tilbake i jobb, så jeg og Isak starter husmor-tilværelsen. Første "to do" på lista er å sortere litt i klærne til Isak. Var jo så masse som ikke passet, og nå ser jeg også at det er så stor forskjell på str, så må sortere og legge litt rett i skuffer... Sånn at vi ikke går på en smell og ikke får brukt alt av klær ;) I går var vi på en liten klesbytterunde på Liertoppen - og jeg må si at Isak tilsynelatende viser til å være en ekte kjøpesenterbaby - nemlig ikke en eneste lyd fra han...

Legger med et lite bilde av goingen

4 kommentarer:

  1. Så god han er!
    kjempe deilig for dem små å sove ute i frisk luft :)
    Jenta mi gjorde det året rundt fra hun var bittelita,og helt frem til hun slutta med lur. (om det ikke var for kaldt da)

    SvarSlett
  2. Jobber i barnehage selv, så har erfart at det ikke er bare bare å venne en ett åring til å sove ute i vogn, så da starter vi tilvenninga allerede nå.. Deilig for han med frisk luft, og i tillegg får jeg gjort litt husarbeid imens ;) Vinn vinn situasjon for alle parter vil jeg si

    SvarSlett
  3. Han er så nydelig Hege! Håper på å få treffe dere neste mnd når vi skal i dåp til Patrick. Hadde vært koselig å samle alle babyene :D

    SvarSlett