onsdag 8. desember 2010

Grenseløs irritasjon!!!

Det er ikke ofte jeg hisser meg opp over saker.. Men jeg har flere ganger merket at sinnet og irritasjonen min øker betraktelig.. Det er spesielt EN situasjon, som flere ganger har fått meg til å tenke sure tanker...
Tankene kommer stadig vekk tilbake HVER gang vi besøker ett Ikea varehus. På parkeringa!!
Jeg irriterer meg nemlig over de viktigperene som parkerer på familieparkeringer, eldre ektepar på 60+, "ungdommer", husmora på 35 som er innom Ikea på vei hjem fra jobb med den fine bmw'n sin og ikke orker gå de 15 ekstra metere det er å ta en "vanlig" parkeringsplass... Så må vi småbarnsforeldre trøkke oss inn på de allerede trange parkeringsplassene, hvor man såvidt greier komme seg ut av bilen, og ikke minst, sliter BIG TIME med å få babyen ut av bilstolen...
Hvorfor mener de at de, uten barn i bilen skal ha grunn til å oppta "våre" parkeringsplasser? Hvem avgjør hvem som kan parkere på en familieplass?

5 kommentarer:

  1. Skjønner virkelig hva du mener. Selv om jeg ikke er mye på Ikea så kjenner jeg at jeg blir irritert over andre folks frekkhet. Å være så selvgod og selvsentrert at de ikke klarer å tenke på at kanskje er det andre som trenger denne plassen mer enn meg...som ikke klarer å forstå at det faktisk er en grunn for at det heter familieparkering. Dette gjelder også de som uten grunn parkerer på handikapplass fordi det er nærmere døra og de ikke orker gå de ekstra meterene. Selv er jeg blant de som med hånda på hjertet kan si at jeg aldri parkerer på handikapp eller andre plasser som er forbeholdt bestemte grupper...det er faktisk en grunn for at de finnes! Er kanskje derfor at jeg som deg irriterer meg ekstra over de som bare turer fram og gjør akkurat som de vil. Egentlig burde man være så tøff å si fra neste gang, at denne plassen skal ikke dere stå på. Kanskje tipse Ikea om at de burde følge litt med på f.eks familieparkeringen og si fra når noen som ikke skal bruke den parkerer der? Klem fra Hege T. =)

    SvarSlett
  2. Noen mener de har rett til å gjøre akkurat som det passer dem, uansett.
    .....de er vel i familie med noen da?

    SvarSlett
  3. Hahaha... Genial kommentar! Hvem er du anonym?

    SvarSlett
  4. Oj, det har jeg aldri tenkt over engang. Jeg har bare handlet på Furuset, og der bruker jeg alltid parkere til venstre for varehuset.
    Og aldri noe problem. Og ok at det er noen meter å gå til døra, men de meterne gåes jo under tak, så da er det ok :p

    Men jeg tviler ikke et ekund på at det er som du beskriver. Ser samme problemet på jobben(Nordby) året rundt.
    Mest forbannet blir jeg på de som tar handikap-parkeringer.Eller bobiler som tar opp 4-6 parkeringer fordi de absolutt skal stå på tvers.
    Men der sier jeg ifra også da, eller ringer vakta for å jævles om de ikke flyter seg :D

    SvarSlett
  5. Sånt irriterer med også! Skjedde faktisk i dag,på Elkjøp... Da måtte vi gå ut og inn på andre siden med jentungen,fordi det var for trangt på hennes side.
    *ARGH*

    SvarSlett